U.S. Government is Looking to Bring Biotech Manufacturing Back Home

Supply & Demand Chain Executive – by Aaron Attermann and George Litos

U.S. Government is Looking to Bring Biotech Manufacturing Back Home

The pharmaceutical supply chain continues to grow in complexity. The more intertwined this global web becomes, the more susceptible it is to disruption. The pandemic made this painfully evident. Beyond COVID-19, other disruptions like natural disasters, cyberattacks and internal trade disputes can also cripple pharmaceutical supply chains. Around 80% of the world’s Active Pharmaceutical Ingredients (APIs) come from China, India and a handful of other countries. Even minor shocks, like a temporary shutdown of a factory in China, can have ripple effects that impede the productivity of a pharmaceutical company in the United States. And, with the FDA reporting that 72% of drug products are made abroad, it is no surprise that the United States is actively seeking to decrease its dependence on foreign countries by bringing biotech manufacturing to its home soil.

The U.S. Government’s Push for Strengthened Pharmaceutical Supply Chains

The decision to transition from offshore to onshore production is primarily due to national security concerns and to ensure that products are available within the country as per requirements. The government believes that its most vital products (in this case, pharmaceuticals) should be manufactured domestically to avoid disturbances from external factors (geopolitical, natural disasters, etc.). Indeed, the past several years have seen efforts by various governing bodies to safeguard the public from unexpected (but inevitable) supply chain shortages.

Read the full article here.

Learn how EPAM helps create more modern, agile supply chains here

Wie Generative AI das Business transformiert

CIOs können dazu beitragen, das Potenzial der generativen KI zu erschließen. Der Weg dorthin führt über eine gründliche Bewertung der eigenen KI-Strategie anhand konkreter Anwendungsfälle.

Seit den Anfängen der künstlichen Intelligenz (KI) im Jahr 1956 haben sich die Fähigkeiten der Technologie kontinuierlich bis hin zu Large Language Models (LLMs) weiterentwickelt. 2021 kam eine neue Art von KI auf den Markt, die in der Lage ist, selbstständig schriftliche, visuelle und auditive Inhalte zu erstellen. Über die ersten Anwendungenn wurde bereits viel berichtet. Doch auch darüber hinaus hat generative KI Auswirkungen auf die gesamte Geschäftstätigkeit.

Mit der zunehmenden Verbreitung der Technologie verändern sich Geschäftsmodelle und Wettbewerbschancen. Unternehmen nutzen horizontale, vertikale und funktionale LLMs, um zusätzlich zu den auf dem Markt verfügbaren Anwendungen eigene Tools zu entwickeln. Generative KI hilft nicht nur dabei, die Zukunft zu gestalten - sie erschafft sie auch selbst. Von der biopharmazeutischen Industrie bis hin zur Gebäudeplanung sind die Auswirkungen der generativen KI jetzt schon unübersehbar. Sie steigert die Effizienz, fördert Innovationen und erweitert die Grenzen des Machbaren.

Vom Experiment zum Normalbetrieb

Viele Unternehmen experimentieren zunächst mit einzelnen Funktionen der generativen KI, um dann bald sukzessive immer mehr Aufgaben des operativen Geschäfts an die KI zu übergeben.

Hier geht es zum vollständigen Artikel.

Die Entwicklung und der schnelle Einsatz generativer KI wird genauso umwälzende Konsequenzen haben wie die Einführung von Geldautomaten, Internet, Smartphones und Elektrofahrzeugen. Ist Ihr Unternehmen darauf vorbereitet? Laden Sie dieses E-Book herunter, um mehr zu erfahren: https://www.epam.com/insights/ebook/a-call-to-action-for-generative-ai