Disruption Through AI - Which Industries and Departments are Affected?

BigData-Insider – by Alexei Zhukov

Disruption Through AI - Which Industries and Departments are Affected?

Generative artificial intelligence (AI) is changing from a field of experimentation to a business transformer. A previously unimagined potential for automation is opening up to companies. The structure of the tasks in the individual sectors and departments determines the pace of change.

No service has ever hit the million mark in user numbers as quickly as ChatGPT. The introduction and rapid adoption of generative AI is proving to be as disruptive as the introduction of ATMs, internet, smartphones or electric vehicles. Are companies in Germany prepared for this?

In the meantime, a number of studies have examined the effects that AI will have on the various areas of the economy. At least 10 percent of the tasks are likely to be affected for 80 percent of the workforce, and even more than 50 percent of the tasks for 19 percent of the workforce. 300 million full-time jobs could potentially be automated worldwide. At the same time, generative AI could increase annual global GDP by seven percent. Productivity gains for a range of tasks and processes can be more than 50 percent. The combined impact of productivity gains and revenue growth can add up to 20 percent to the enterprise value of successful early adopters.

Read the full article here. (Article opens in German.)

Not sure where to start? EPAM is uniquely positioned to help you ride this wave of disruption and maximize the benefits of adoption: https://www.epam.com/insights/ebook/a-call-to-action-for-generative-ai

Disruption durch KI – welche Branchen und Fachbereiche sind betroffen?

Generative künstliche Intelligenz (KI) entwickelt sich von einem Experimentierfeld zu einem Transformator der Wirtschaft. Den Unternehmen eröffnet sich ein bisher ungeahntes Automatisierungspotenzial. Die Struktur der Aufgaben in den einzelnen Branchen und Abteilungen bestimmt das Tempo des Wandels.

Kein Dienst hat jemals so schnell die Millionengrenze an Nutzern erreicht wie ChatGPT. Die Einführung und schnelle Verbreitung von generativer KI erweist sich als ebenso disruptiv wie die Einführung von Geldautomaten, Internet, Smartphones oder Elektrofahrzeugen. Sind die Unternehmen in Deutschland darauf vorbereitet?

Inzwischen gibt es eine Reihe von Studien, die die Auswirkungen von KI auf die verschiedenen Bereiche der Wirtschaft untersuchen. Bei 80 Prozent der Beschäftigten dürften mindestens 10 Prozent der Aufgaben betroffen sein, bei 19 Prozent der Beschäftigten sogar mehr als 50 Prozent der Aufgaben. Potenziell könnten weltweit 300 Millionen Vollzeitarbeitsplätze automatisiert werden. Gleichzeitig könnte die generative KI das jährliche globale BIP um sieben Prozent steigern. Die Produktivitätssteigerung bei einer Reihe von Aufgaben und Prozessen kann mehr als 50 Prozent betragen. Die kombinierten Auswirkungen von Produktivitätssteigerungen und Umsatzwachstum können den Unternehmenswert erfolgreicher Frühanwender um bis zu 20 Prozent erhöhen.

Lesen Sie hier den ganzen Artikel.

Sie sind unsicher, wie Sie starten sollen? EPAM ist einzigartig positioniert, um Sie im Prozess der Disruption zu unterstützen und die Vorteile der Einführung von KI zu maximieren: https://www.epam.com/insights/ebook/a-call-to-action-for-generative-ai